onsdag 24. juni 2009

Forskjellige typer syntetiske dreads

Nå skal jeg skrive om syntetiske dreads og dets mange former og farger. Forskjellen på Single ended og double ended får komme når jeg har laget og satt i et hode med single ended. Inlegg med masse bilder, jeej! Alt dette er mine dreads, ikke noe google her.

SOLID DREADS/ENSFARGET
Navnet sier vel seg selv, solide dreads er i kun en farge. Likevel er det masse variasjoner. Lengde, tykkelse, mjukhet, fluffyness, i tillegg til at de kan både krølles og bølges.

SWIRLED/MARMORERTE/TWISTED/CANDyCANES

Dette er også en populær variant, med mange navn og mange utførelser.
Twisted og swirled er en hovedbetegnelse på dette, jeg vil gjerne dele inn i candykanes og marmorerte.
Candycanes er to eller flere farger tydelig adskilt, som ikke glir inn i hverandre.
Marmorerte er gjerne blandet litt på forhånd, for å oppnå masse fargespill og morsomme effekter. Av snurrede dreads, foretrekker jeg uten tvil marmorerte framfor candycanes.

TRANSISTIONALS
Dette er en liten luring hvor dreaden plutselig bytter farge. Den kan bytte flere ganger, og har gjerne et "twisted" preg over seg, men behøver ikke.


Det finnes så mange måter å lage dreads på, så med mindre du vet akkurat hva du vil ha, anbefaler jeg å gi kunstneren visse avgrensninger og heller glede deg til en overraskelse.

Elysee STAR DREADS

Jeg følte at jeg måtte ha med fabrikklagde dreads også. Selv har jeg bare prøvd denne typen her, fordi jeg følte jeg MÅTTE ha selvlysende dreads. Dette er for øvrig triple transistional swirled dreads, som du nå mest sannsynlig forstår etter å ha lest resten av innlegget mitt, ja? Det var ikke verd det. De er veldig tunge i forhold til størrelsen, de er så glatte at de kan skli ut av håret ditt allerede etter noen få timer, i tillegg til at de ser forferdelige og slitne ut etter bare et par ukers bruk. Men, de er billige. (Kan kjøpes her, eller her. )


Sånn, litt mer forståelse nå? Og for all del, spør meg hvis du lurer på noe ekstra som jeg har glemt å putte inn i innleggene jeg allerede har skrevet.

1 kommentar:

Christina sa...

Heisann! Lager du dreads på bestilling? Synes de svarte og hvite på det øverste bildet så grådig fine ut. Mvh Christina - Christina Autumn på facebook, evt. christina_pedersen@live.com.
Svar enten på face eller mail, jeg vil gjerne kjøpe :)